Photobucket
لا اله الا الله ، محمد رسول الله

tuan tanah =)

Photobucket
Home About

assalamualaikum
pleasure to have you here.

signature

after read you may sign
please give some nice word =)


tuit tuit



Credits


Template: Siti Nur Zahira
Bascodes: Nurul AtiQah
Edited: suzana sofea
Others:   


cherish.

uhuk uhuk assalamualaikum chuolls.......

sem break start oredi and I'm really enjoy the 'goyang kaki' konsep like crazy ya know ? so literally, kau boleh nampak lah the first verse aku tu menunjukan yang betapa seronoknya cuti sem ni harharhar 

Alhamdulillah, boleh dikatakan semester 4 is the tremendous semester fer me after all. I mean, segalanya bergantung pada semester 4 ni. menentukan samada aku pergi practical ke tak which is my parents really into it, they was like 'wahhh kakak nak practical dah, excited pulak mama/kena shopping awal2 ni/nak beli kereta baru ke tak ek ?' and I was like *angkat kening sebelah* 'seriously ma ?' 

hmm hmm

faham tak perasaan aku ? benda belum sure lagi tau. result tak keluar lagi dan beriya iya cengituh. bukan apa, tak nak diorang kecewa, ralat atau apa pun lah. Ya Allah, segala usaha dah aku curahkan semester 4 ni. segala usaha wehhh, SEGALA !!! aku pertaruhkan segala untuk sem 4 ni, tawakal alallah. segalanya aku serahkan pada Allah sekarang. kalau boleh tak nak tengok parents kecewa even diorang bukan jenis yang tunjuk rasa kecewa depan anak2 but still aku tak nak diorang kecewa dengan aku. biar aku kecewa sorang, jangan diorang. 

sebagaimana sem break yang lepas lepas punya routine, aku akan buat benda yang sama jugak untuk sem break kali ni. likeeeee

bangun tidur
siapkan adik pergi sekolah
iron baju papa
buat breakfast papa
goyang kaki
pikiaq nak masak apa untuk lunch (the worst part I guess, I mean kalau diorang dah siap bagitau nak makan apa and I'm okay with that)
hidang makanan untuk papa dengan mama for their lunch
goyang kaki
tengok tb
makan
goyang kaki
goyang kaki
surfing internet
download movie
runningman
goyang kaki

so, it's all about being a good bibik after all kahkahkah but It's okay, bila lagi nak dapat masa masa emas macam ni kannn goyang kaki tanpa fikir 'eh kerja banya/nak kena pergi studio jakgi/esaimen ni tak siap lagi/nak kumpul sticker bagai' 

*pause*

hari tu masa bercuti kat Pangkor mama keep on mentioned about MH370, masa tu tengah tunggu sunset. well, the time is perfect though. mama kata 'sekarang mama sangat hargai masa dengan anak-anak & suami, sejak tragedi MH370 tu mama terfikir macam mana kalau anak-anak mama hilang, suami mama hilang. mama tak dapat bayangkan, separuh hidup mama memang untuk keluarga, mama harap anak-anak mama pun hargai setiap detik ni, ajal maut tak tunggu kita kata 'okay aku dah ready nak tinggalkan dunia' tau, kita sendiri tak tau bila ajal kita, mungkin kejap lagi siapa tahu' 

seorang ibu yang mempunyai kuasa doa yang paling mustajab keluarkan ayat yang sangat buat hati aku tersentuh. mama memang pandai psycho orang, memang pandai tackle mood orang, memang pandai susun ayat yang buat orang berfikir apa isi tersirat, macam tadi. aku nangis masa tu, sebab aku sendiri tak dapat bayangkan kalau aku hilang kesayangan aku ni semua !!!

Pulau Pangkor

p/s : enjoy every moment with family even the thing that you do is not that interesting. just enjoy every single moment because the moment is priceless