Photobucket
لا اله الا الله ، محمد رسول الله

tuan tanah =)

Photobucket
Home About

assalamualaikum
pleasure to have you here.

signature

after read you may sign
please give some nice word =)


tuit tuit



Credits


Template: Siti Nur Zahira
Bascodes: Nurul AtiQah
Edited: suzana sofea
Others:   


malam terindah 2014

masyaAllah......

indahnya berselawat. selawat tu memang indah, memang tak boleh dinafikan lagi indah tapi bertambah indah lagi bila selawat tu bersama2 saudara seislam tersayang. Allahu. 

al-kisah semalam, dikeheningan pagi macam biasalah aku dok scroll2 timeline twitter tu tetiba nampak ada orang retweet pasal 'MALAM CINTA RASUL" k mula2 aku watlek dulu lah sebab tak view gambar lagi, pulak masa tu internet macam penyu lambat dia terhegeh2 -_- aku tunggu dengan penuh kesabaran sebab aku nak tau kat mana tempat mcr tu. 

tiba-tiba...................pom *gambar keluar*

terbeliak jap biji mata aku k kalau dah boleh keluar, dah keluar dah biji mata aku macam spring toing toing lepas tu masuk balik. k sambung balik. rupanya tempat MCR tu sangat dekat dengan rumah aku k. kat dataran JB je babe. masyaAllah, kali ni rezeki aku dapat pergi. sebelum ni macam jauh sangat lah tak sempat lah. aku pun berlari pergi dapur lintang pukang macam tak cukup tanah nak lari sebab nak tunjuk kat papa event ni huuuuu beria aku ajak papa pergi event tu haha lepas tu papa pun kata ya. lagi pun papa memang geng2 marhaban so memang suka lah benda2 macam ni.

lepas tu aku sebarkan lah risalah tu kat kawan, dengan harapan diorang dapat meriahkan majlis. and and and malam pun tiba. aku dah excited sesiap pakai baju lawa2 semua

tiba-tiba....................................................

papa : kita pergi jusco kejap eh ? ada hal sikit.
aku : alaaaaaaaaaaaaa nanti sampai lambat tak dapat tempat tau
papa : ala singgah kejap je ni, insyaAllah ada tempat. dataran tu besar

k aku pun menuruti kata2 papa tersayang. pergi singgah jusco jap lepas tu baru pergi dataran. sampai2 dalam pukul lapan macam tu. allahu akhbar. RAMAI !!!! aku dah tercengang dah ni sebab boleh tahan ramai yang datang. dalam hati aku kata "sejuk mata memandang suasana negeri kesayangan macam ni." 

kitorang round round dataran tu lebih kurang 3 kali lah sebab nak cari parking. nasib baik majlis baru mula so kitorang ambil inisiatif buka tingkap dan dengar je dari dalm kereta memandangkan parking tak dapek lagi ni haaa. dalam masa tengah cari parking tu aku jumpa macam2 gaya parking. yang melintang yang menegak yang parking sebelah traffic light pun ada Ya Allah tambahan pula ramai gak singaporean yang datang. so at the end papa suruh aku dengan mama turun dulu sementara papa cari parking, kebetulan nazhan dah teridur masa tu.

aku dengan mama pun turun kereta..............

kitorang masuk dekat bahagian gerai2 tu haaaa memang ramai lah yang tengah berjual beli masa tu. masyaAllah malam tu ramai yang berpakaian putih sejuknya mata memandang. betu lah, kan majlis macam ni taman syurga.

aku : alhamdulillah ma susana redup je kan ? takde bulan takde bintang, angin pun sepoi2 je
mama : alhamdulillah. kita ada kat majlis ilmu ni, taman syurga. malaikat ada kat sekeliling kawasan ni kak
aku : *angguk dan senyum*

indahnya islam, masyaAllah. 

akhirnya, kitorang pun dapat tempat walaupun tak lah depan sangat sebab kalau depan lagi syok tau. dan selawat pun bermula, ramai2 semua berselawat ya allah seronok sangat. i enjoy every single second. ada yang menangis masa selawat beramai2 aku sebak gak rasa tapi segan nak menangis hewhewhew suara kumpulan yang berselawat tu tak yah cakap ah. memang merdu, memang menusuk ke dalam qalbu. dengan angin yang sepoi2 sebab dataran jb kan depan laut. haaa dengan suasan macam tu hati mana yang tak tersentuh bila kenangkan nabi Muhammad s.a.w. insan hebat yag selalu fikirkan kita hingga ke akhir hayatnya pun masih cakap umati !! umati!!! umati!!! baginda hadiahkan syafaat pada kita dengan sunnah2nya masyaAllah kadang2 rasa malu sebab kita tak ambil berat tentang sunnah2 baginda.

ni kite share gambar sikit ye ^^








p/s : pernah menangis pasal rasulullah tak ? kalau pernah, bagus alhamdulillah. kekasih Allah yang maksum itu banyak sunnahnya ditinggalkan untuk kita maka laksanakan lah sebab syafaatnya membantu kita disana nanti.