Photobucket
لا اله الا الله ، محمد رسول الله

tuan tanah =)

Photobucket
Home About

assalamualaikum
pleasure to have you here.

signature

after read you may sign
please give some nice word =)


tuit tuit



Credits


Template: Siti Nur Zahira
Bascodes: Nurul AtiQah
Edited: suzana sofea
Others:   


naik darah.

astaghfirullahalazim....

timur barat utara selatan tanah malaysia heboh kecoh pasal harga naik. i thought benda ni kecoh kat certain tempat je hmm ya no doubt ekonomi malaysia agak goyah lately ni banyak benda naik harga sampai rakyat malaysia naik darah. ada pulak tu yang nak keluar malaysia (k ni komen paling melampau rasanya aku pernah jumpa -_-) 

aku ada gak merungut pasal barang naik, yelah since aku dah sambung belajar ni segala bagai benda aku kena beli sendiri so aku amat terasa lah impak kenaikan harga ni even tu semua duit papa. kadang 50 ringgit tu tak tahan lama hmm tambahan pula aku ni jenis kaki jalan dan salah satu benda yang naik harga ialah minyak petrol. kalau dulu isi 20 hengget tahan lama lah jugak kalau aku setakat nak ambil dan hantar adik aku. sekarang ? 20 ringgit tak sampai 3 hari babe phewwwww *tarik nafas panjang jap* 

dalam masa fenomena kenaikan harga ni, aku perhatikan ramai yang mengamuk dekat sosial media facebook, twitter mahupun instagram a.k.a instageram. k ni kira suara anak2 muda lah kononya. siap ada persatuan untuk kes kenaikan harga ni dengar cerita huuuu semangat engkorang kan dengan benda2 macam ni. masyaAllah, aku percaya ada hikmah semua ni aku rasa. 

tapi at the same time, aku rasa macam sedih sikit tengok gelagat diorang yang kadang2 melampau. sampai nak tukar kewarganegaraan tu amenda ? Ya Allah. di samping itu, kenaikan harga ni banyak mengajar aku untuk jimat haha k macam lawak sikit sebab nak jimat bukan senang ye. insyaAllah tu sebahagian azam 2014 aku hikhok. k tak boleh lama ni, nak sesiap pergi malam cinta rasul. tak sabarnyaaaaaaaaaaaaaa ^^

p/s : sesuatu musibah yang datang mesti ada hikmahnya. mungkin harga naik mengejutkan seluruh negara tapi sama2 lah kita doa biar ekonomi kita stabil balik. jangan lah korang dok kutuk je memanjanggg. doa ye ? doa kan senjata.