Photobucket
لا اله الا الله ، محمد رسول الله

tuan tanah =)

Photobucket
Home About

assalamualaikum
pleasure to have you here.

signature

after read you may sign
please give some nice word =)


tuit tuit



Credits


Template: Siti Nur Zahira
Bascodes: Nurul AtiQah
Edited: suzana sofea
Others:   


panggilan illahi.

assalamualaikum....

hari ni dikejutkan dengan dua pemergian saudara seislam kita ke rahmatullah. tadi pagi, dok tengah scroll2 timeline ternampak kawan lama aku retweet ucapan takziah dan aku pun baca. masyallah, adik fyy meninggal dalam kemalangan masa balik kenduri tahlil. aku baru tahu sedangkan benda ni dah lama Ya Allah tak dapat aku bayangkan kalau aku kat tempat dia. kadang2 berfikir, biarlah aku pergi dulu tinggalkan dunia ni sebab aku tak kuat nak hilang orang2 yang aku sayang. 

petang tadi pulak twitter kecoh dengan pemergian mawar agama yang aku kenal hanya melalui twitter. dia meninggal dalam kemalangan jalan raya jugak. mak ayah dia pun meninggal sama. allahu, bilakah giliran aku ? macam mana cara aku mati nanti ? tiba2 soalan ni semua dok meletup letup dalam fikiran aku.

memang mati tu sebaik2 peringatan, kita secara fitrahnya memang takut mati tapi mati tu jugalah salah satu syarat utama untuk kita masuk syurga dan nauzubillah ke neraka. amalan kita tak seberapa. dosa tanpa kita sedar semakin hari bertambah. kita bukan manusia maksum tapi tak teringin ke kita nak masuk syurga ? nak jumpa mak ayah dengan adik beradik kita dalam syurga ? Ya Allah, sumpah aku teringin tu semua.  

twitter memang banyak negative impact dia pada kita tapi dekat twitter aku dapat jumpa ramai kawan2 yang hebat keyboard warrior yang hebat2. tak kesah lah diorang copy paste ke amende tapi setiap kali aku scroll timeline aku mesti dapat input. bukan scroll saje2. Alhamdulillah, aku ada join satu group usrah ni kat whatssapp, masyaAllah bertambah lagi sahabat2. aku sedar sepanjang semester lepas aku agak kurang ke majlis ilmu berbanding dengan semester lepasnya lagi. tapi dengan alternatif ni aku dapat bincang banyak benda dengan geng usrah kat mana je aku ada. 

p/s : dunia semakin maju, segalanya dihujung jari. gunalah sosial media ke arah kebaikan. jangan lalai sampai lupa suruhan Allah ya :)